Investinor gjør investering i Vibbio

PUBLISERT 13. juni 2019 /

Vibbio er en B2B plattformtjeneste som på en enkel og intuitiv måte muliggjør videoproduksjon til bruk i sosiale medier. Vibbios løsning gir kundene mulighet til å produsere og publisere videomateriale uten bruk av profesjonelle reklamebyråerVibbio kan også brukes av personer med lite erfaring med videoredigering, og målsetningen er å forenkle kundenes bruk av videomateriale for å skape engasjement og oppmerksomhet. Vibbio har også lagd en markedsplass for freelancere og leverandører av filmproduksjon og for tekstforfattere.  

Investinors investering er gjort sammen med vår partner Skagerak Maturo, og vår andel er på 4 millioner kroner. Dette gir Investinor en eierandel på 6,35% etter fullført emisjon. 

Investinor har fulgt Vibbio gjennom det siste året, og i løpet av denne perioden har selskapet vist meget god fremgangDet har på kort tid gått fra å ikke ha kunder til å ha 40, og har i dag en raskt voksende base av gjentagende månedlige inntekter. Sopra SteriaHöegh LNG, DNB, Orkla, Dell, KPMG og Thommessen er bare noen av aktørene som Vibbio har jobbet med, sier Pål Breiland, ansvarlig for tidligfaseinvesteringer hos Investinor. 

Teamet har også vært avgjørende for Investinors investeringGründer Marianne Ricketts har lang erfaring fra bransjen og leder et sterkt team på 11 personer, hvorav 7 kvinner. Dialogen med teamet har vært veldig god fra dag 1. Vibbio består av folk som komplementerer hverandre bra. Den høye kvinneandelen er gledelig og noe vi ser altfor sjeldent i techselskap, sier Breiland. 

Video til bruk i markedsføring og profilering i sosiale medier vokser eksponentielt både i Norge og internasjonalt, utviklingen går fort, og det er behov for rask responstid ut i markedet. I dag bruker man stort sett byråer for å lage og sette sammen video til bruk i markedsarbeidet. Ved bruk av Vibbio vil man eliminere behovet for byrå-leddet når man produserer innhold, dette vil både reduserer kostnadene, samtidig som man reduserer ‹‹time to market›› fra dager til timer og minutter på korte klipp til bruk i sosiale media. 

 Kontaktperson: Pål Sommer Breiland, Investinor. 

 

 




Investinor klinkekuler